סופ"ש אקטואלי: מפגש הסטייק והשבת • יוסי לזר

    יוסי לזר No Comments on סופ"ש אקטואלי: מפגש הסטייק והשבת • יוסי לזר
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "בזמנו, כל הצרות היו קורים לנו בשישי-שבת", משפט זה נאמר השבוע לא ע"י איזה יהודי מדורות עברו או איזה תלמיד חכם חשוב, משפט זה נאמר ע"י נורית פישרמן הבעלים של 'מפגש הסטייק' מסעדה השוכנת בעיר תל אביב רבתי.

    אז נכון שהשבוע היה גדוש אירועים פוליטים וארציים, חגיגות לרגל שחרור לופוליאנסקי מבית העצורים וההפחתה הדרמטית מעונשו ומעונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שיאלץ עכשיו להתרגל לחלוק תא עם עוד 2 אסירים לתקופה של שנה וחצי ברוטו במקום 6 שנים. ומעבר לסוגיה החשובה האם ספר מסוים כזה או אחר יכנס לרשימת הספרים המאושרים ע“י משרד החינוך להיות חלק מהמערכת  בבתי הספר.

    השבוע גם היה לנו את הסוגיה הבאמת חשובה ומשמעותית, האם יו"ר תנועת ש“ס אריה דרעי יסגור מעגל וישוב לכס, לכסא, ולתפקיד של שר הפנים. התפקיד ממנו נפרד לפני שנכנס לכלא, המשרה אשר פונתה בעקבות פרישתו של סילבן שלום מהתפקידים הציבוריים וההכנות שהוא ודאי מכין את עצמו לאפשרות שיוחלט להעמידו לדין פלילי כזה או אחר.

    מעבר לכך ומעבר לכל הכותרות שעסקו גם השבוע בתמונות מהחתונה של פעילי הימין הקיצוני, אותה פעולה של דקירת תמונתו של אותו תינוק חף מפשע בוודאי לא משתווה לדקירה פיזית ואמיתית של יהודים חפים מפשע אבל ההשלכות של הפעולה הזאת הורגות!.

    כרגע אנחנו נמצאים במעגל של טרור ואלימות הן מהצד הפלסטיני שכבר למעלה 100 ימים הורג בנו פוצע בנו ונלחם כנגדנו. לא קשה לדמיין מה הפירסום של הסרטון מהחתונה פועל במערכת המשומנת של ההסתה הפלסטינית בפרט ושל העולם הערבי בכלל. ודאי שמעשה כזה עלול לגרום ח“ו לעידוד המשך ההרג והטרור כנגדנו.

    מלבד הסכנה היומיומית שאנו שרויים בה, מצב של פיגועי דריסה, דקירה, ירי, זריקות אבנים ובקבוקי תבערה ברחובות, הרי שישנה עכשיו עוד זירה רותחת ומבעבעת אומנם בשקט יחסי אבל זהו שקט מתוח, השקט שלפני הסערה ואני מתכווין כמובן על הזירה הצפונית. מאז חיסולו של המחבל סמיר קונטייר בסוריה שחוסל באמצע תכנון פעולות טרור וחבלה כנגד ישראל הרי שהמקום המסוכן ביותר במדינה כיום הוא באזור הגבול הצפוני.

    בפגישה שהיה לי השבוע עם קצין בכיר בצבא הוא טען לי (ולשאלתי לא. המידע הזה לא מסווג) שעל פי הערכות של גופי המודיעין בישראל הרי שמהניסיון המר שלנו עם מזכ"ל החיזבאללה נסארללה כאשר הוא מאשים את ישראל ומבטיח נקמה 'בזמן ובמועד שיבחר' – לצערנו הוא תמיד עמד במילתו ומימש את איומיו (נקודה שיש שיאמרו שכדאי לרבים מהפולטיקאים בישראל ללמוד ממנו.) כשכמעט תמיד הוא התגובה נעשית בתוך 15 יום מאז נאומו.

    היום אנחנו כמעט שבועיים מאז והמתיחות והדריכות בצפון הם בשיא. על היישובים שנמצאים על קו הגבול יש עוצר מוחלט, אין תנועה על הכבישים, וצה"ל פועל בשיטה שנקראת "0 מטרות" דהיינו לא לתת לחיזבאללה שום מטרה אפשרית לפגיעה. כל הכוחות שנמצאים בצפון כרגע שוהים בתוך מבנים מוגנים. כשבאופן כללי כל מי שלא חיוני שיהיה באזור הוזז אחורה והתנועה נעשית רק במצבי חירום ובהגנה חזקה הערכות בצה"ל שתגובה שלו ודאי תיהיה, השאלה מה יהיה גודל הפגיעה בנו ועד כמה ישראל תאלץ להגיב על כך חזרה, כשהחשש הוא בין היתר גם מחטיפות באמצעות מנהרות שחפר מתחת לגבול מישראל עד שיש שאומרים שהשטח בצפון מחורר כמו 'גבינה שוויצרית'.

    שורה תחתונה כשהמצב בישראל לא פשוט כשהמזג אויר סוער ומצב הרוח הלאומי משוסע כשיש לנו אויבים מבחוץ וצרות מבפנים, הרי שדבריה של אותה נורית פישרמן שהייתה בעלת מסעדה שמכרה ’סטייקים לבנים‘ בנמל תל אביב ובשנים האחרונות הפכה למסעדה כשרה וסגרה בשבתות הרי שכשהיא עונה על השאלה האם המהפך היה שווה? היא מעידה על מה שעבר עליה ואומרת כך, "לנו זה עשה טוב. הערך המוסף הוא המנוחה שיש לך. 24 שעות להתנתק מהעסק ולהקדיש למשפחה,… בזמנו, כל הצרות היו קורות לנו בשישי-שבת. המדיח היה מתקלקל וכל מיני דברים כאלה ועכשיו אתה נח מהדבר הזה".

    "השבח לאל, אנחנו מרוצים ואפילו העבודות על הרכבת הקלה פגעו בנו בצורה מזערית. אני מברכת את אנשי הנמל שמצטרפים אלינו ומאחלת להם בהצלחה, ותאמין לי, הם רק ירוויחו מהמהלך שלהם, כי אל תשכח שלכל שבת יש גם מוצאי שבת", סיפרה פישרמן.

    העדות המרגשת שלה ושל בעלי מסעדות נוספים באזור, שלא נזקקו לחוקים כדוגמת 'חוק השבת' שמוצע כעת בכנסת כדי לשבות בשבת, אלא זכו  בחוש לראות את השמירה וההגנה ואת הכח של שמירת השבת המקרים הללו מדגישים ומחזקים את האימרה הידועה ש"יותר משישראל שמרו את השבת, שמרה השבת את ישראל", אימרה שנאמרה על ידי 'אחד העם' מראשי התנועה הציונית.

    שנזכה כולנו בזכות השבת 'לנוח מהדבר הזה' מהצרות ומהמצב המתוח הזה ונזכה למנוחה אמיתית ושלמה לשלום ולאחווה ולשגרה שלווה.



    0 תגובות